fredag 24 april 2009

Fnöffe-Pöffe

Jag fick inget stipendium från Författarfondens dramatikerutskott. BUÄÄÄÄÄÄÄÄÄHÄÄÄÄÄHÄÄÄÄÄÄ! MAMMA! MAMMA! ÄÄÄÄÄÄÄÄHÄÄÄÄÄÄHÄÄÄÄHÄÄÄÄ! Dumma Författarfondens dramatikerutskott. Bajskorvsförfattarfondensdramatikerutskott! Nej, jag menar: Författarfondens dramatikerutskott är sött och rart, till och med Författarfondens dramatikerutskotts BÖLDER är gulliga. Jag ska börja kalla Författarfondens dramatikerutskott för FNÖFFE-PÖFFE. Så gulligt tycker jag att det är. Så jag får säkert sjuttio tusen kronor nästa år i stället! Visst, Fnöffe-Pöffe? Vad har jag gjort i dag? Jag har inte fått sjuttio tusen kronor i alla fall, det är då ett som är säkert, men inte hänger jag läpp för det, inte! Ja ja, kanske är det en smula irriterande att inte få sjuttio tusen kronor. Det kan rentutav få den drabbade att vilja SLASKA MED TARMPAKET - nej, nej. nej, nej! Förlåt mig, Fnöffe-Pöffe, förlåt mig, jag häller mineralvatten över mitt löskokta kranium, mer och mer mineralvatten... självfallet vill jag inte slaska med ditt fina, vackert babyskära, stilfullt marmorerade tarmpaket! Jag vet inte vad som flög i mig. FÖRLÅT. Åh, hjälp. Hjälp mig, alltså! Jag vill ha smågodis. Surisar. Jag vill titta på Sopranos och ha MYSIGT. Dumma alla som inte ger mig sjuttio tusen kronor. Det räcker faktiskt med att jag är avlång. Att min gom successivt krymper. Jag klarar inte fler motgångar. Det borde du ha tänkt på, Fnöffe-Pöffe! Nej, förlåt. Förlåt mig. Jag bönfaller om förlåt.

1 kommentar:

  1. Har inte sett Anders på en vecka. Hör mig för och meddelar om något hänt.
    Ingvar

    SvaraRadera